Informace o výuce

SDRUŽENÁ ŠKOLA PRO 1. STUPEŇ ZŠ
pro děti v režimu „individuálního vzdělávání“


VÝUKA

  • Vzdělávání probíhající projektovým způsobem, tedy v blocích, vzbuzující zájem dítěte a probouzející jeho vnitřní motivaci
  • Bez časového ohraničení, bez známkování, bez stresu, se slovním ohodnocením a důrazem na sebereflexi. Bez nutnosti vykazovat výsledky  a docházku dítěte orgánům spadajícím pod MŠMT!
  • Začlenění AJ do tvořivé práce (výtvarná, hudební výchova) + výuka s rodilým mluvčím 1 den v týdnu
  • Zážitková pedagogika přímo v „terénu“ v maximální možné míře (příroda, exkurze, muzea, výstavy)

JAK CHCEME PŘEDÁVAT?

  • Vycházíme z principů metodiky „Respektovat a být respektován“
  • Je pro nás důležitá úzká spolupráce a sdílení nejen mezi dětmi ve skupině, ale i dalších členů celé skupiny (rodiče, pedagogové, děti, lektoři volného času, aj.), včetně společných aktivit
  • Využíváme také prvky Montessori metodiky s heslem: „pomoz mi, abych to dokázal sám“.

KOLEKTIV A KOMUNITA

  • Malé smíšené skupinky dětí, max. 10 - rozdělení do  1. - 3. třída a  4. – 6. třída
  • 0. třída je součástí předškolní sekce s Montessori prvky, kde si děti "hrají" na sdruženou školu
  • Vzájemná pomoc dětí, učení se od sebe navzájem, spolupráce, kompetence, respekt
  • Dobrovolné zapojení rodičů do vzdělávacího programu, volnočasových aktivit i do procesu učení. Rádi se o vše postaráme, ale Vaše součinnost je vítána.

NAŠE PŘÁNÍ A CÍLE

  • Získání znalostí a vědomostí dítěte v souladu s potřebami pro vstup do vyššího stupně školství
  • Klidné a podnětné prostředí pro rozvoj osobností dětí, s plným respektem k jejich tempu, zájmům a vnitřní motivaci
  • Rozvoj vlastní sebeúcty, morálních hodnot a lásky k přírodě Vytvoření rodinného prostředí, ve kterém se děti budou „učit“ s radostí, nadšením a vzájemnou úctou